Όταν ασκείται σε παιδιά με <κρυφές > δυσκολίες…

Γνωρίζετε ότι τα παιδιά με «αναπηρίες» μερικές μελέτες λένε ότι έχουν περίπου δύο έως τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να δεχτούν bullying από άλλα παιδιά; Έτσι τα παιδιά με “αόρατες” ή κρυφές δυσκολίες – όπως η δυσλεξία, η απώλεια ακοής, οι αλλεργίες, το άγχος, η ελλειματική προσοχή- υπερκινητικότητα, οι διαταραχές λόγου και η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού – είναι ιδιαίτερα ευάλωτα. Γιατί; Όταν οι διαφορές ενός παιδιού δεν είναι εμφανείς, όπως για παράδειγμα σε ένα παιδί που κάθεται σε αναπηρικό αμαξίδιο, τότε οι άλλοι μαθητές μπορεί να μην έχουν το συναισθηματική νοημοσύνη που θα τα βοηθήσει να τις διακρίνουν και γι’ αυτό να τα κοροϊδέψουν ή γενικότερα να μην τα αποδεχτούν. “Γενικά, τα παιδιά θέλουν να είναι φίλοι με παιδιά με τα οποία μπορούν να ταυτιστούν και που είναι όμοιά τους”, λέει η Jennifer Heithaus,αναπτυξιολόγος στο Saint Louis University School of Medicine στο St. Louis, Missouri. «Όποιος δεν ταιριάζει πραγματικά με αυτό το καλούπι, απομονώνεται και εύκολα μπορεί να γίνει θύμα εκφοβισμού», υποστηρίζει.
Υποστήριξη του παιδιού στο σπίτι:
Το παιδί χρειάζεται πολλή υποστήριξη και αγάπη στο σπίτι, εάν δέχεται bullying στο σχολείο.

Πρέπει λοιπόν να το κάνετε να καταλάβει ότι σε καμία περίπτωση δεν φταίει εκείνο γι’ αυτή την κατάσταση και ότι μαζί θα λύσετε το πρόβλημα. Εάν μπορείτε, είναι σημαντικό να βοηθήσετε το παιδί σας να καταλάβει τι είναι ο εκφοβισμός. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ταινίες ρόλων ή κινούμενων σχεδίων για να εξηγήσετε στο παιδί σας τη διαφορά μεταξύ εκφοβισμού και ατυχημάτων ή παρανοήσεων. Είναι επίσης σημαντικό για το παιδί σας να είναι ενημερωμένο για το πώς θα ξεφύγει από τον εκφοβισμό. Θα μπορούσατε να του δώσετε έναν κατάλογο κανόνων που θα πρέπει να ακολουθήσει – για παράδειγμα, να του πείτε πως αμέσως μόλις νιώσει ένα δυσάρεστο συναίσθημα ή κάτι το ενοχλήσει να απευθυνθεί σε έναν ενήλικα. Θα μπορούσατε, για να το διευκολύνετε ακόμη περισσότερο, να του δώσετε ένα σημείωμα που να το έχει πάντα μαζί του και που να μπορεί να το δώσει στον/στη δάσκαλο/α του όταν νιώσει πως απειλείται…«Δουλεύοντας» πάνω στις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού σας μπορείτε να το βοηθήσετε να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει σε δυσάρεστες καταστάσεις και να μάθει τρόπους αντιμετώπισης. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας ξέρει να λέει «Σταματήστε – δεν μου αρέσει αυτό» και να βρει κάποιον δάσκαλο να το πει, εάν νιώσει θύμα εκφοβισμού. Οι «υποστηρικτικοί» φίλοι, δηλαδή τα παιδιά που είναι ενημερωμένα από τους γονείς τους και θέλουν να βοηθήσουν το παιδί που αντιμετωπίζει τις συγκεκριμένες δυσκολίες, μπορούν να προστατεύσουν το παιδί από τον εκφοβισμό των άλλων παιδιών. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό, οι γονείς, μέσα από την οργάνωση παιχνιδιών ή άλλων κοινωνικών δραστηριοτήτων, να βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει φιλίες με παιδιά εντός και εκτός σχολείου.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να αναφέρουμε πως το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και γι’ αυτό ξεχωριστή είναι και η κάθε περίπτωση με τη λύση της, εμείς είμαστε πάντα στη διάθεσή σας -αν θέλετε να μας ρωτήσετε κάτι πάνω στο θέμα-, να σας απαντήσουμε https://logoxora.gr/epikoinonia/